Sonntag, 14. Februar 2016

Hava ve Su

Havadan sudan bahsetmek istiyorum bugün.
Aslında bunu yapıyorum arada, ama senin haberin olmuyor. Çünkü o kadar karışık yazılar ortaya çıkıyor ki, bunları taslak olarak bir kenara yığıp duruyorum.

Bazen son bir buçuk yılın benim için getirdiği değişiklikler beni bir nevi uyuşturduğunu hissediyorum. Zamansızlaştım sanki, beynim sürekli yorgun. Kala kalmış gibiyim, donuk ve durgun.
Fazla hızlı olduğundan şikayet ettiğim bir yaşam tarzından bu sefer de çok fazla yavaş olan bir yaşam tarzına geçtiğim için olsa gerek bunlar. Hiç memnun olmayayım bakalım, bu ne şımarıklık anlamadım ki.
Ama eksik işte bir yanım..
Ayrıca kendimi yeni mekanların ruhuna ve hayatıma giren insanların huyuna adapte etmek.. onların beni tanımlamalarına şahit olmak ve bu tanımlamaların kişiliğime dair hissettirdikleriyle cebelleşmek..bunlar zaten hep ince işler olmuştur benim için, ağır işler.. Bu ağırlığı taşımak yoruyor.

Biliyormusun..
Gurbet gelini olarak ailesiz, akrabasız, arkadaşsız geçen bu dönem ne kadar zor olsa da, Allah izin verdiği taktirde ileride dönüp arkamda bıraktığım zamana baktığımda güzelliklerini de idrak etme gücüne sahip olacağıma inanıyorum. Bu yenilikleri, bu cesareti, bu heyecanı büyük ihtimal bir daha yaşayamayacağım. Çünkü herşeyi yalan olduğu bu hayatın belkide en güzel duygularıdır avucumda biriken. Kendimi bir çok alanda değer bilmeyi öğrendiğim yaştaymışım gibi hissediyorum. Asıl önemli olanı önemsizden ayırma gücünü biraz daha kavramış ve, dıştan gelen etki ve tepkilere kulak asmadan, ona göre hareket etmeye başlamış gibi. Ve en önemlisi içimde ufacık bir canın yetiştiği bu günlerde, diyorum ki insan hiç bir zaman kalakalmaz. Zihni açık dolaşan ve şükür içinde yaşamasını bilen için her yaşanan an birer nimet, birer olgu olabilmeli.. zorluğun içindeki güzeli de, çirkini de, nimeti de, imtihanı da görmeli.. hakkımıza hayırlısını dilediğimiz Rabbimizin bize hayırlı olanı verdiğine güvenmeli..
yani demek istediğim
asıl gurbet nedir ki?

Her daim zihnini açık tutan,
şükür içinde yaşayan insanlardan olabilme duasıyla...

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen